Blog

Vijf tips voor optimale implementatie van een patiëntportaal

Steeds meer ziekenhuizen bieden hun patiënten een patiëntportaal aan. In dit portaal kunnen zij hun medische gegevens inzien, zelf zorg inplannen, opt-in gegevens wijzigen of zelf een e-consult starten met hun medisch specialist. Het biedt meer regie aan de patiënt. Di

Lees meer »

Horizontaal Toezicht, Zelfonderzoek 2.0?

Leidt Horizontaal Toezicht (HT) tot een significante administratieve lasten verlaging of resulteert het in een verkapt Zelfonderzoek dat meerdere keren per jaar moet worden uitgevoerd, met als klap op de vuurpijl alsnog extrapolatie van foutieve posten?

Lees meer »

HiX implementatie Deventer Ziekenhuis

Het Deventer Ziekenhuis gaat 29 november over van Chipsoft HiX 6.1 zelfbouw naar 6.2 Standaard Content. Sinds april zijn drie van onze consultants werkzaam geweest in dit project. Nena: ’’In dit project was ik functioneel applicatiebeheerder en werkgroepbegeleider van de...

Lees meer »

Judith Berns, Lotte Slotboom

Livegang Alexander Monro Ziekenhuis

Sinds begin juli hebben twee van onze consultants zich bezig gehouden met de implementatie van HiX 6.2 in het Alexander Monro Ziekenhuis (AMZ). Het AMZ is gespecialiseerd in borst(kanker)zorg en gevestigd in Bilthoven.

Lees meer »

Linda van Aalten

Consult 2.0: Wat levert het op?

Het is druk op het spreekuur van de arts. De patiënt loopt net de deur uit en er wordt direct op de deur geklopt door de poli-assistente: ‘’Meneer is vergeten of hij nou over 2 of 3 maanden terug moest komen?’’. De volge

Lees meer »

© 2020 Careffect. Alle rechten voorbehouden. Website door De Geus Internet